Mas Paspampres

Masih ingat? Pesepeda menerobos penjagaan Paspampres

Masih ingat? Pesepeda menerobos penjagaan Paspampres

Saat jadi presiden nanti, bagaimana pun Jokowi akan selalu dikawal Paspampres. Tak sebebas dulu.

Latah, saya ikut bikin surat terbuka. Latah, surat ini tak saya kirimkan ke alamat tujuan namun langsung saya buka. Latah, mengirim tanpa benar-benar mengirim. Dan, latah, berharap kiriman yang tak pernah dikirim akan sampai tujuan.

Tak mengapa latah. Toh, sebagai penulis, saya jadi punya ide untuk turut menulis. Menulis surat terbuka. Surat terbuka jadi ide menulis. Temanya “surat terbuka”. Bentuknya “surat terbuka”.

Bukan kepada presiden. Bukan apa-apa. Sudah banyak yang menulis begitu. Jadi mesti kirim ke orang lain. Supaya beda. Supaya dibaca. Dibaca siapa? Ya entah, namanya juga surat terbuka.

Namun, untuk gaya-gaya, saya menulis surat ini untuk mereka yang mungkin anda juga menaruh perhatian kepada mereka: Paspampres (Pasukan Pengamanan Presiden). Mungkin. Atau, setidaknya, dengan surat ini saya yakinkan anda untuk mulai menaruh perhatian pada mereka.

Mas Paspampres yang terhormat (iya, standar wajib ketemu Paspampres ya salam hormat)

Mohon izin menghadap…

Joko Widodo sudah terpilih jadi presiden periode 2014-2019. KPU menetapkannya Selasa Paing, 22 Juli kemarin. Senin Pahing, 20 Oktober nanti dia dilantik jadi Presiden Republik Indonesia. Sejak hari itu, sampeyan yang bertugas mengamankannya. Kalau sekarang dia masih dikawal Brimob, pasukan elit polisi, sebagai calon presiden.

Saya percaya sampeyan sudah bersiap menyambut datangnya Presiden Jokowi di Istana Negara. Sampeyan pasti juga sudah punya gambaran bagaimana mengawal mantan Walikota Surakarta dan Gubernur DKI Jakarta ini. Sudah biasa kan mengawal presiden?

Tentang celetukan orang bahwa Presiden Jokowi ada kemiripan Presiden Gus Dur tentu sampeyan juga sudah dengar. Celetukan itu bilang, kedua presiden ini punya kesamaan yang merepotkan: nggak suka diatur-atur. Bahasa sulitnya: anti protokoler. Mereka mau lakukan apa yang mereka mau lakukan, bukan apa yang Paspampres bolehkan. “Lho, yang jadi presiden saya apa sampeyan?” begitu kira-kira pertanyaan retoris kedua presiden saat dihadapkan pada protap (prosedur tetap).

Ah, saya jadi membayangkan, setiap mengikuti perjalanan Presiden Jokowi nanti, sampeyan akan menyiapkan “skenario A” sesuai aturan, “skenario B” jika ada perubahan, “skenario C” jika ada gangguan, “skenario D” jika ada pembatalan, “skenario E” jika tiba-tiba mau blusukan, … “skenario Z” jika sampeyan gagal lalu dipecat.Tentang ini sampeyan bisa belajar dari Swiss Guard, mas-mas muda pengawal Paus Fransiskus—paus yang emoh diatur-atur.

Mas Paspampres,

Sebagai pasukan pengamanan yang gagah dan wangi, saran saya, tak usah pakai parfum wangi-wangi lagi. Presiden saja suka pakai minyak kayu putih kok. Lebih baik sampeyan juga ikut pakai minyak kayu putih. Cara pakainya ditutul-tutulkan, lalu dioles-oles, bukan disemprot. Baunya nyegrak, bukan membuai. Dengan ikut memakai minyak kayu putih, setidaknya sampeyan mulai berbela rasa kepada presiden, rakyat, dan diri sendiri. Kepada presiden, jelas, dia atasan sekaligus panglima tertinggi sampeyan. Kepada rakyat, juga jelas, banyak yang pakai minyak kayu putih seperti yang dipakai presiden. Kepada diri sendiri, lebih jelas, sampeyan kan juga rakyat kebanyakan yang sedang menjalankan tugas tertentu.

Ya, pakai minyak kayu putih saja. Hemat. Murah. Kalau habis bisa beli di mana pun. Khasiat minyak kayu putih sudah terbukti mujarab. Siap-siap, ancaman nyata saat mendampingi Jokowi blusukan bukan terorisme melainkan masuk angin. Malu kan kalau Mas Paspampres masuk angin…

Eh, tapi omong-omong sebaiknya sampeyan juga perlu memasukkan “masuk angin” ke dalam daftar jenis penanganan VIP. Mungkin belum ada. Berlatih ya, kalau presiden sampeyan masuk angin, nggak usah grudak-gruduk cari dokter kepresidenan. Bisa salah tingkah mereka. Lebih baik rogoh saku celana. Ambil uang receh, oleskan minyak kayu putih di tengkuk presiden, lalu kerik-kerik sampai presiden berdahak. Kerokan, itu saja, akan memulihkan kebugarannya. Oh ya, sampeyan bisa melakukan sendiri (self-kerokan) jika gejala meriang menghampiri.

Oh ya Mas Paspampres,

Jalin komunikasi dengan netizen. Peran etnis baru di Indonesia ini sangat besar dalam perjalanan karir politik Jokowi. Juga dalam perjalanan berbangsa sedekade ini. Lihat bagaimana kerelawanan “rakyat dunia maya” ini begitu massif dan efektif. Massif bisa dilihat dari gulungan partisipasi yang kian membludak. Efektif, bagaimana pergerakan isu bisa dikontrol lewat satu tombol pesan. Teranyar masih ingat kan ketika Jokowi memerintahkan pendukungnya untuk berdiam saja di rumah menyaksikan pengumuman penetapan presiden terpilih lewat televisi, pegiat media sosial langsung meneruskan perintah ini. Sedemikian efektif, jalanan jadi sepi menanti terpilihnya presiden baru. Sampeyan sendiri mungkin juga sedang di rumah presiden sekarang yang sedang nonton televisi menyaksikan pengumuman penggantinya.

Dengan cara baru seperti itu, sosok sampeyan juga bakal dianggap ramah oleh netizen. Yang anda perlukan hanya membangun #tagar, bukan #pagar. Dengan #tagar, sampeyan tidak akan akan sendirian menjadi #pagar presiden, sebab rakyat dan netizenlah yang akan menyatu dengan anda jadi #pagar presiden. Jadi asyik kan kerja sampeyan dikawal rakyat. Judulnya “Paspampres Dikawal Rakyatpampres”.

Sosok sampeyan yang jauh dari kesan sangar dan angker seperti selama ini pun bakal lebih memudahkan dalam bekerja. Jika selama ini, demi keamanan fisik presiden, sampeyan selalu menelanjangi siapa pun yang akan bertemu presiden lewat metal detector: meraba-raba tubuh, menebak-nebak isi kantong celana, membongkar isi tas, dan menakar potensi kemakaran orang, saatnya sampeyan berbenah.

Mas Paspampres,

Sesuai dengan slogan presiden baru “revolusi mental”, maka sampeyan perlu unduh cara baru dalam mendeteksi apa pun dengan mental detector. Hmmm, sekelas pasukan seperti sampeyan sejatinya sudah punya. Nah, sekarang, nyalakan tombolnya. Sampeyan kan bisa mendeteksi orang hanya dari pandangan mata, gerak tangan, cara melangkah, frekuensi pernapasan, dan intonasi suaranya. Ya sudah, optimalkan itu saja. Ribet kalau setiap orang diperiksa.

Juga, kalau presiden mau kunjungan ke suatu tempat, ubahlah cara “sterilisasi area” dengan lebih menyenangkan. Keseriusan dalam memastikan “kebersihan” lokasi bisa dihasilkan tanpa menempatkan rakyat di sekitar lokasi sebagai ancaman yang perlu digeledah dan dilucuti. Rakyat bukan orang lain, bukan pula musuh presiden. Rakyat kita “wonge dewe”, orang kita sendiri. Maka, jadilah Paspampres yang manusiawi. Ya, manusiawi, manusia ketemu manusia.

Rakyat mengawal. Jangan lupa. Rakyat mengawal presiden yang sampeyan kawal. Jadi, pengawalnya banyak ya. Bareng-bareng kita mengawal presiden. Jadi, kalau ada rakyat mau dekat dengan presidennya, itu sama halnya sampeyan mau dekat dengan subjek pengawalan sampeyan. Mudahkan saja, kan sama-sama pengawal. Bedanya, sampeyan pake safari, potong plonthos, sepatu kinclong, kantongi pistol, rakyat tak pakai itu.

Terakhir Mas Paspampres,

Presiden kita kali ini datang dari rakyat kebanyakan, didukung oleh rakyat kebanyakan. Biarlah ia menjadi presiden rakyat yang tetap merakyat untuk rakyat. Jadilah sampeyan pengawal rakyat sehingga niscaya rakyat akan mengawal sampeyan.

 

Hormat grak,

@AAKuntoA | aakuntoa@solusiide.com

Sumber foto dari sini.

Incoming search terms:

  • alamat presiden jokowi
  • paspampres ribut polri
  • cara mengirim surat ke presiden
  • alamat kantor presiden jokowi
  • cara mengirim surat ke presiden jokowi
  • Cara kirim surat ke jokowi
  • cara mengirim surat kepada presiden
  • alamat surat presiden jokowi
  • cara kirim surat ke presiden jokowi
  • cara mengirim surat untuk presiden

51 Comments

Add Yours
  1. 1
    salman

    Boeat Mas AAKuntoA

    menarik sekali tulisannya kelihatannya Mas AAKuntoA penggemar Mas Jokowi atau sejenis simpatisan ya….

    betul sekali Mas jokowi inshaa Allah akan dilantik pada tanggal 20 Oktober 2014, namun masih nunggu keputusan MK, mudah – mudahan cepat kelar dan puas semua hasilnya ya…

    mencermati surat terbuka Mas AAKuntoA, kelihatannya salah alamat karena yang mengamankan Presiden bukan hanya Paspampres namun TNI sesuai UU 34 ttg TNI, namun tidak apa hanya sebagai masukan saja, bahkan dalam menjalankan pengamanan TNI pun di bantu berbagai instansi ada polri, instansi sipil seperti PLN, Pemadam kebakaran dsb, tergantung situasinya. bahkan di Bali dilibatkan pula pengamanan setempat dikenal “Pecalang” jadi sinergiatas pengamanan tidak perlu diragukan.

    yang saya dengar bahwa Paspampres sudah mengalami berbagai macam karakter VVIP, ada yang manut dengan protkol keamanan, ada juga yang kurang berkenan diberlakukan pengamanan, namun perlu diingat bahwa untuk memilih seorang Presiden mengeluarkan dana, tenaga yang tidak sedikit saya dengar sih bertriliun – triliun. artinya sangat disayangkan dan disesalkan bila kita harus memilih kembali tidak sesuai waktu yang ditentukan dalam periode 5 tahun sekali kita harus memilih lagi dan mengeluarkan biaya triliunan lagi hanya karena kegagalan pengamanan.

    yang saya dengar kalo masalah kesehatan banyak sekali yang memperhatikan mulai dari keluarga presiden dengan kiat-kiatnnya, ada juga dokter pribadi presiden, ada juga tim dokter kepresidenan dan ada juga para dokter yang siaga di rumah sakit terdekat yang ditunjuk sebagai rujukan untuk presiden. nah saya dengar paspampres hanya mengamankan makanan saja “food security” itu pun dibantu badan pengawas obat dan makanan atau tenaga ahli gizi dan makanan. kalo masalah masuk angin kayaknya paspampres juga ngak aneh dengan dikerok…he…he…he…

    netizen….wow keren juga ya
    kayaknya jaman sekarang sih udah ngak terpisahkan dari individu baik sebagai pribadi maupun sebagai pejabat….bahkan sudah sampai ndeso semua tuh IT.
    yang saya tau, masyarakat kita semakin haus akan perubahan dan peningkatan dari capaian yang ada sekarang, bukan berarti capaian pemerintah sekarang kurang bagus, bahkan sangat bagus coba saja lihat comment di level internasional, contoh masuknya Indonesia di G20, ditingkat PBB, pemberantasan korupsi dan terorisme mulai jaman Bom Bali dan apresiasi internasional dengan capaian itu, peran Indonesia di tingkat internasional, pertumbuhan ekonomi Indonesia yang bersaing dengan negara maju dan sebagainya. memang tidak mudah capaian itu oleh seorang leader yang tidak hanya dengan “blusukan” semata. itu yang mungkin perlu Mas Jokowi belajar pada seniornya pendahulu.

    yang saya tau, Paspampres sangat ramah pada siapa pun kecuali bagi orang yang punya niat-niat tertentu melanggar aturan yang sudah ditetapkan dalam peraturan-peraturan yang semua masyarakat Indonesia tau, kecuali tidak mau tau…he..he…he….
    kan paspampres = TNI dan TNI juga dari rakyat jadi ngak usah terlalu khawatir dengan Paspampres…paranoid kali….
    kebetulan Paspampres bukan paranormal yang bisa nebak apa yang dibawa orang atau apa isi kantongnya sehingga perlu diyakinkan sehingga jelas dan amankan….masak kalah sama satpam di air port…beuuuuh…ditelanjangin kalo di air port luar negeri sih…
    tapi jarang yang protes dari masyarakat Indonesia yang keluar negeri tapi kalo di dalam negeri protesnya paling lantang dan nyaring….buanget…he…he…he…

    baik Mas bowo maupun Mas Jokowi sangat sangat sayang pada masyarakat Indonesia jadi pasti nasihatnya jangan aneh-aneh dalam menyikapi hasil pengumuman Pilpres, yang jelas dalam pikirannya lebih kepada…. “apa yang bisa diperbuat untuk meningkatkan dari capaian yang sudah ada”….dijamin pusinglah..terlebih jika ada punya standar dan refferensi dari yang ada sekarang…

    Mas AAKuntoA,….yang baik hati
    yang saya tahu katanya pengamanan VVIP selalu di perbaharui dan lebih daripada revolusi namun “selalu operasi baru” jadi don’t worry lah…
    tapi sekali lagi katanya Paspampres itu manusia biasa bukan tukang ramal atau ahli nujum…ha…ha…ha… ada ada aja Mas AAKuntoA ini…

    katanya sih ancaman mah bisa dari mana saja, baik dari alam maupun buatan jadi ya harus dipersiapkan rencana yang baik untuk mencegah idola Mas AAKuntoA terhindar dari gangguan, ntar kalo ada yang kurang sreg malah ora iso mikir negara…biarlah pengamanan serahkan kepada ahlinya, masyarakat sangat diperlukan sebagai check and balance aja sekaligus ngasih feed back yang membangun ya…. Mas Bro
    rasa-rasanya kalo pengamanan diserahkan kepada rakyat yang belum kenal kayaknya kurang pas ya…eh…tau..tau…dia berkhianat dan di sogok kayak waktu mau nyoblos disogok uang 20 ribu mau aja nyoblos sesuai pesanan….kan gaswaaat…ya mas bro..

    senang banget kalo masyarakat mengawal sama-sama dalam arti memberi masukan kemungkinan potensi ancaman yang mungkin masyarakat dengar di sekitar lingkungannya dan terus dilaporkan kepada aparat yang berwenang.

    ngak perlu pakai demo demo segala macam…mending fokus dengan pekerjaan, mata pencaharian sehingga biarlah yang umek bin usrek itu di parlemen aja ya….kita mah rakyat biasa bekerja yang baik sehingga menjadi bangsa yang produktif…ya kan Mas Bro…

    yang terakhir agak bingung saya Mas AAKuntoA, emang yang dulu presiden kita “alien” semua ya bukan dari rakyat….ha…ha…ha…
    yang dulu malah telak banget 60% didukung rakyat….yang sekarang saya dengan beti..ya …Mas Bro…mana yang benar tuh kan Mas AAKuntoA simpatisan berat Mas Jokowi.

    saya dengar sih Paspampres itu profesional Mas AAKuntoA,…
    semoga negeri kita aman sentosa ya…

    best regards

    Salman

  2. 3
    หวย

    I don’t know if it’s just me or if perhaps
    everybody else encountering problems with your website.
    It appears as if some of the written text
    in your content are running off the screen. Can someone else please
    comment and let me know if this is happening to them too?
    This could be a issue with my browser because I’ve had this happen previously.
    Cheers

  3. 4
    หวย

    Hi there, You have done a great job. I’ll certainly digg
    it and personally recommend to my friends. I’m sure they’ll be benefited
    from this website.

  4. 5
    หวย

    First of all I would like to say excellent blog! I had a quick question that I’d like to ask if you don’t mind.
    I was curious to find out how you center yourself and clear your mind
    before writing. I’ve had a tough time clearing my thoughts
    in getting my thoughts out. I do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted
    simply just trying to figure out how to begin. Any suggestions or tips?
    Appreciate it!

  5. 7
    delta 8

    Fantastic goods from you, man. I have understand your stuff previous to
    and you’re just extremely magnificent. I actually like
    what you have acquired here, certainly like what you are stating and the
    way in which you say it. You make it enjoyable and
    you still care for to keep it sensible. I can not wait to read far
    more from you. This is actually a tremendous site.

    my website: delta 8

  6. 8
    delta 8

    Howdy just wanted to give you a quick heads up.
    The text in your article seem to be running off
    the screen in Safari. I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with web browser compatibility
    but I thought I’d post to let you know. The style and design look great though!
    Hope you get the issue resolved soon. Cheers

    Here is my web site :: delta 8

  7. 9
    หวย

    Thanks for the good writeup. It in reality was a enjoyment account it.
    Look complex to more delivered agreeable from you!
    However, how can we keep in touch?

  8. 17
    THC edibles

    We are a group of volunteers and opening a new scheme in our
    community. Your website provided us with valuable information to work on.
    You’ve done an impressive job and our entire community will be grateful to you.

    My webpage THC edibles

  9. 19
    weed edibles

    Greetings! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using
    for this site? I’m getting fed up of WordPress because I’ve had
    problems with hackers and I’m looking at options for another platform.
    I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

    My website – weed edibles

  10. 23
    best cbd gummies for pain

    Thanks for your personal marvelous posting! I quite enjoyed reading it, you are a great author.
    I will be sure to bookmark your blog and definitely will
    come back someday. I want to encourage continue your
    great job, have a nice day!

  11. 30
    anndrodal

    Российские компании начали наказывать сотрудников-антипрививочников. Как им противостоять — можно узнать
    по ссылке: http://rally-sprint-msk.ru/showthread.php?p=34865#post34865.
    Согласно опросам, каждая пятая фирма уволила тех, кто отказался от прививок от коронавируса и при этом не имел на то медицинских причин. С одной стороны, руководство можно понять: они вынуждены под угрозой санкций перед региональными властями отчитываться о количестве привитых сотрудников и отказ от прививки воспринимают как нелояльность.

    Но это не значит, что можно на этом основании какого-то увольнять. По закону, если вы не привились, можно только отстранить от работы без оплаты, но рабочее место всё равно будет за вами. Фактически это отпуск за свой счёт. Если же начальство требует выбрать — прививка или работа, то тут переговоры нужно вести очень осторожно. Во-первых, на тему вакцинации с начальством лучше общаться не устно, а по электронной почте или в мессенджерах, и если указания были на словах, то об этом следует упоминать в переписке. Конечно, не стоит забывать делать скриншоты.

    Во-вторых, если дело дошло до отстранения (об этом работник уведомляется официальным приказом) или представители руководства требуют написать объяснительную, необходимо письменно указать, что вы временно воздерживаетесь от вакцинации и при этом не входите в число тех, кого обязали делать прививку актом региональных властей. Данный аргумент важен, так как, если вас заставляют вакцинироваться просто потому, что так хочет начальник, это незаконно.

    В-третьих, в случаях, когда не допускают на рабочее место, этот факт необходимо фиксировать. В любом случае приходить на работу нужно без опозданий и на камеру своего телефона снять, как вам не позволяют пройти на место исполнения служебных обязанностей. При этом во время записи надо назвать точные место, дату и время, когда происходит фиксируемое событие.

  12. 41
    Steph B

    I want to share a message that has been spreading all over the internet that concerns the times we are living in. Whether you believe in God or not, this is a must read message!

    We can see throughout time how we have been slowly conditioned to come to this point where we are on the verge of a cashless society. Would it surprise you to know that the Bible foretold of this event? Don’t believe me? This may be the most imporant message you will read in these times…please do not ignore this!

    This messsage reveals what the Mark of the Beast is, and the meaning behind counting a number people have been pondering for centuries, 666. This message also shares why Barack Obama is the Antichrist. This is truly a message from God!

    In the Revelation of Jesus Christ given to the apostle John, we read:

    “He (the false prophet who deceives many by his miracles) causes all, both small and great, rich and poor, free and slave, to receive a mark on their right hand or on their foreheads, and that no one may buy or sell except one who has the mark or the name of the beast, or the number of his name.

    Here is wisdom. Let him who has understanding calculate the number of the beast, for it is the number of a man: His number is 666″ (Revelation 13:16-18 NKJV).

    Referring to the last generation, this could only be speaking of a cashless society. Why? Revelation 13:17 tells us that we cannot buy or sell unless we receive the mark of the beast. If physical money was still in use, we could buy or sell with one another without receiving the mark. This would contradict scripture that says we must have the mark to buy or sell. So, it deduces itself to this conclusion.

    These verses could not be referring to something spiritual as scripture references two physical locations (our right-hand or forehead) stating the mark will be on one “OR” the other. It once again deduces itself to this conclusion.

    Also, how could you determine who truly has a spiritual mark so that they may buy or sell? And, as you will read further in this article, to have the mark of the beast is the same to have the name of the beast, or the number of its name. You will begin to see even more clearly why this mark cannot be something purely spiritual.

    Here is where it really starts to come together. It is shocking how accurate the Bible is concerning the RFID microchip. These are notes from a man named Carl Sanders who worked with a team of engineers to help develop this microchip in the late 1960′s.

    “Carl Sanders sat in seventeen New World Order meetings with heads-of-state officials such as Henry Kissinger and Bob Gates of the C.I.A. to discuss plans on how to bring about a one-world system. The government commissioned Carl Sanders to design a microchip for identifying and controlling the peoples of the world—a microchip that could be inserted under the skin with a hypodermic needle (a quick, convenient method that would be gradually accepted by society).

    Carl Sanders, with a team of engineers behind him, with U.S. grant monies supplied by tax dollars, took on this project and designed a microchip that is powered by a lithium battery, rechargeable through the temperature changes in our skin. Without the knowledge of the Bible (Brother Sanders was not a Christian at the time), these engineers spent one-and-a-half-million dollars doing research on the best and most convenient place to have the microchip inserted.

    Guess what? These researchers found that the forehead and the back of the hand (the two places Revelation says the mark will go) are not just the most convenient places, but are also the only viable places for rapid, consistent temperature changes in the skin to recharge the lithium battery. The microchip is approximately seven millimeters in length, .75 millimeters in diameter, about the size of a grain of rice. It is capable of storing pages upon pages of information about you. All your general history, work history, crime record, health history, and financial data can be stored on this chip.

    Brother Sanders believes that this microchip, which he regretfully helped design, is the “mark” spoken about in Revelation 13:16-18. The original Greek word for “mark” is “charagma,” which means a “scratch or etching.” It is also interesting to note that the number 666 is actually a word in the original Greek. The word is “chi xi stigma,” with the last part, “stigma,” also meaning “to stick or prick.” Carl believes this refers to a hypodermic needle (see photo).

    Mr. Sanders asked a Boston Medical Center doctor what would happen if the lithium contained within the RFID microchip leaked into the body. The doctor responded that if the microchip broke inside a human body, the lithium would cause a severe and painful wound filled with pus. This is what the book of Revelation says:

    “And the first (angel) went, and poured out his vial on the earth; and there fell a noisome and grievous sore on the men which had the mark of the beast, and on them which worshipped his image” (Revelation 16:2).

    THE HIDDEN MEANING BEHIND THE NUMBER 666 REVEALED!

    What I first want to mention, before I share what the Holy Spirit has revealed to me concerning the number of the beast, is that God confirms in threes. We can see this throughout scripture:

    “For there are three that bear witness in heaven: the Father, the Word, and the Holy Spirit; and these three are one” (1 John 5:7 NKJV).

    “and that He was buried, and that He rose again the third day according to the Scriptures” (1 Corinthians 15:4 NKJV).

    “…Holy, holy, holy, Lord God Almighty, Who was and is and is to come!” (Revelation 4:8 NKJV).

    There are many more examples, but I thought I would just share three of them to make the point.

    Examining Revelation 13:16,17,18, the first group of three I would like to point out is that the mark of the beast is described in three separate verses, 16, 17 and 18.

    The next three I see is in verse 16, “He causes all…” is followed by three contrasting categories of people,

    1 – “both small and great,
    2 – rich and poor,
    3 – free and slave…”.

    Then unto verse 17, it opens with, “and that no one may buy or sell except one who has…”, followed by three explanations of what one must have to buy or sell,

    1 – “…the mark
    2 – or the name of the beast,
    3 – or the number of his name”.

    Now unto verse 18, we read “Let him who has understanding calculate…”, which is followed by,

    1 – “the number of the beast,
    2 – for it is the number of a man:
    3 – His number is 666″.

    The last three I see is the number “6″ being used three times in a row. The reason I’m making this point about God confirming in three is because it is the key to unlocking how to calculate the number 666.

    Throughout the centuries there have been people trying to calculate numbers based on titles and names that come up to the number 666 to identify one person, the Antichrist; but from Revelation 13:18, I do not see where God is telling us to count up to 666, but rather to count the number of the beast. This number is identified as 666. So the verse is telling us to count the number 666.

    What does it mean to count? It means to add up. So how could we add up 666? Remember my previous point about God confirming in threes is key to unlocking the number 666. So logically, what would be the best way to count the number 666? To count it equally by using the rule of three based off the number.

    We cannot count it equally as 600+60+6, this would also bring us back to the start.

    We cannot count it as 600+600+600, or 60+60+60 because there are no zeroes in between or at the end of 666.

    The only logical option is 6+6+6=18.

    What is interesting is that the verse that reveals for us to count the number itself is verse 18 (there a total of 18 verses in Revelation Chapter 13), being the third verse out of the three verses that describe the mark of the beast in Revelation 13:16,17,18. What is 18 divided by 3? 6. So 3×6=18, or 6+6+6=18.

    Another interesting point is the only two other combinations (making a total of three possible combinations) for placing a “+” symbol in between 666 are:

    66+6=72 and 6+66=72.

    Add both 72′s together and you get 144.

    Why the number 144 is worth our attention is because the verse following Revelation 13:18 is the first time in the Bible where the 144,000 are being described in detail:

    “Then I looked, and behold, a Lamb standing on Mount Zion, and with Him one hundred and forty-four thousand, having His Father’s name written on their foreheads…” (Revelation 14:1).

    Now if you add up all three numbers from counting 666 by moving the “+” symbol around, it would be 72+72+18=162. What is compelling about the number 162, is, if you divide 144,000 by 162, you get 888. The name of Jesus in Greek gematria adds up to 888. The New Testament was originally written in the Greek language. Revelation 14:1 not only mentions the 144,000, but also the Lamb who is Jesus.

    Now what is interesting about the number for Jesus, 888, is that if you apply the same formula that was used to count 666, you get 8+8+8=24. Why the number 24? Revelation chapter 4 tells us there are 24 elders seated around the throne of God. This is the same throne where Jesus sits.

    Now if you take:

    8+8+8=24

    8+88=96

    88+8=96

    you get 24+96+96=216.

    Take 144,000 divided by 216 and you get 666.

    Remember that this was the same exact formula we used to count the number 666 that ultimately brought forth the number 888.

    Here is a quick recap to demonstrate how this formula confirms itself as being the true way to count 666:

    1: 6+6+6=18 > 66+6=72 > 6+66=72 > 18+72+72=162

    2: 144,000 divided by 162=888

    3: 8+8+8=24 > 88+8=96 > 8+88=96 > 24+96+96=216

    4: 144,000 divided by 216=666

    1: 6+6+6=18 > 66+6=72…

    As you can see, it is perpetual. And remember that we consistently used a formula that worked in threes being the number that God uses for confirmation.

    So what could this mean? Well we know in this world we are identified by numbers in various forms. From our birth certificate to social security, as well as our drivers license; being identified based on a system of ruler ship. So it is possible that this RFID microchip will contain a new identification that has a total of 18 characters (6+6+6).

    “here the wisdom is, the one having the mind let him calculate the number of the wild beast, number for “of human” it is, and the number of it 666″ (Revelation 13:1, Greek Translation).

    The Greek word “anthrōpos” being used in verse 18 where it says “of human” is the Greek strongs concordance G444. The first two definitions of the word are “a human being, whether male or female”, and, “generically, to include all human individuals”. Could the number of the beast apply to all mankind?

    In the Greek (the New Testament was originally written in the Greek language), and other translations, you will notice the beast is described as an “it”, instead of “him”. The reason I’m making this point is because when a translation says “His number is 666″, this would imply a singular person, the Antichrist. But by saying “the number of it 666″, implies that it is of the beast system as a whole.

    We can know the number of the beast cannot be to identify products (like a new barcode) to buy or sell because scripture says we cannot buy or sell without the number of the beast. What am I getting at? There will be instances where you could buy something someone made themselves and it wouldn’t have a store branded identification on it. But for this number to be in our chips, that is where it must be to conclude ultimately that we cannot buy or sell without having the number of the beast. As previously mentioned in Revelation 13:18, the number of the beast (6+6+6=18) is a “human number”, definition “generically, to include all human individuals”.

    “Why did the Biden campaign choose 30330? 2020 divided by 666 = 3.0330 Who believes this to be a coincidence? October 2020 Isaiah 53:6 Someone said we are being whipsawed in 2020. Truly a great division is taking place between good and evil—both symbolically and literally (riots, unrest, politics). If you take the current year 2020 and divide it by the number 666 (known for its satanic implications) you will get the number 30330 (repeated). This number 30330 happens to be the number used to vote for Joe Biden and Kamala Harris. Freaky? Supernatural? Odd for sure. Whatever this means, it doesn’t seem good to me. First, why would anyone knowingly choose those particular numbers for their campaign? If they weren’t knowingly chosen, then it appears to be a supernatural act by the evil one himself and I would want to change those numbers ASAP. And if the numbers were chosen knowing their significance, are you satanic? Is this campaign satanic? Either way I do not believe this is a coincidence. And one thing is certain, 2020 is truly being divided by Satan. He is the master deceiver and spreader of chaos. Jesus calls him the father of lies.”

    So I looked up this number 30330 concerning Joe Biden, and I found this information:

    If you send a text to that number (at that time), you would get a response asking to support Joe’s campaign to take down Donald Trump, with one part in caps saying “CHIP IN >>” pointing to a link to go and donate.

    “CHIP IN”? Obama has used this phrase in the past on his twitter and people believe it is a subliminal message to receive the mark of the beast, that is to say the implantable RFID microCHIP that will go IN our body.

    Go to: http://bible-freedom.org to see all the proof!

    Is your name written in the Lamb’s book of life? Jesus says that we must be born again to enter the kingdom of God in the Gospel of John chapter 3.

    “Then a third angel followed them, saying with a loud voice, “If anyone worships the beast and his image, and receives his mark on his forehead or on his hand, he himself shall also drink of the wine of the wrath of God, which is poured out full strength into the cup of His indignation. He shall be tormented with fire and brimstone in the presence of the holy angels and in the presence of the Lamb. And the smoke of their torment ascends forever and ever; and they have no rest day or night, who worship the beast and his image, and whoever receives the mark of his name” (Revelation 14:9-11).

    BARACK OBAMA IS THE ANTICHRIST:

    In the Islamic religion they have man called the Mahdi who is known as their messiah of whom they are waiting to take the stage. There are many testimonies from people online who believe this man will be Barack Obama who is to be the biblical Antichrist based off dreams they have received. I myself have had strange dreams about him like no other person. So much so that I decided to share this information.

    He came on stage claiming to be a Christian with no affiliation to the Muslim faith…

    “In our lives, Michelle and I have been strengthened by our Christian faith. But there have been times where my faith has been questioned — by people who don’t know me — or they’ve said that I adhere to a different religion, as if that were somehow a bad thing,” – Barack Obama

    …but was later revealed by his own family members that he indeed is a devout Muslim.

    So what’s in the name? The meaning of someones name can say a lot about a person. God throughout history has given names to people that have a specific meaning tied to their lives. How about the name Barack Obama? Let us take a look at what may be hiding beneath the surface…

    “And He (Jesus) said to them (His disciples), ‘I saw Satan fall like lightning from heaven’” (Luke 10:18).

    In the Hebrew language we can uncover the meaning behind the name Barack Obama.

    Barack, also transliterated as Baraq, in Hebrew is: lightning

    baraq – Biblical definition:

    From Strongs H1299; lightning; by analogy a gleam; concretely a flashing sword: – bright, glitter (-ing, sword), lightning. (Strongs Hebrew word H1300 baraq baw-rawk’)

    Barak ‘O’bamah, The use of bamah is used to refer to the “heights” of Heaven.

    bamah – Biblical definition:

    From an unused root (meaning to be high); an elevation: – height, high place, wave. (Strongs Hebrew word H1116 bamah baw-maw’)

    The day following the election of Barack Obama (11/04/08), the winning pick 3 lotto numbers in Illinois (Obama’s home state) for 11/5/08 were 666.

    Obama was a U.S. senator for Illinois, and his zip code was 60606.

    The names of both of Obama’s daughters are Malia and Natasha. If we were to write those names backwards we would get “ailam ahsatan”. Now if we remove the letters that spell “Alah” (Allah being the God of Islam), we get “I am Satan”. Coincidence? I don’t think so.

    These are just a few of many evidences why Barack Obama is the Antichrist. You can see many more in my article on the website above, as well as read about the dreams I’ve had concerning this man. I’m more than convinced that God has shown me that he is without a doubt the Antichrist, and we will see him rise to power in the not so dinstant future.

    Jesus stands alone among the other religions who say to rightly weigh the scales of good and evil, and to make sure you have done more good than bad in this life. Is this how we conduct ourselves justly in a court of law? Bearing the image of God, is this how we project this image into our reality?

    Our good works cannot save us. If we step before a judge, being guilty of a crime, the judge will not judge us by the good that we have done, but rather the crimes we have committed. If we as fallen humanity, created in God’s image, pose this type of justice, how much more a perfect, righteous, and Holy God?

    God has brought down His moral law’s through the 10 commandments given to Moses at Mt. Sinai. These laws were not given so we may be justified, rather that we may see the need for a savior. They are the mirror of God’s character of what He has put in each and every one of us, with our conscious bearing witness that we know that it is wrong to steal, lie, dishonor our parents, and so forth.

    We can try and follow the moral laws of the 10 commandments, but we will never catch up to them to be justified before a Holy God. That same word of the law given to Moses became flesh over 2000 years ago in the body of Jesus Christ. He came to be our justification by fulfilling the law, living a sinless perfect life that only God could fulfill; even bringing the law to it’s truest light by stating, “You have heard that it was said to those of old, ‘You shall not commit adultery.’ But I say to you that whoever looks at a woman to lust for her has already committed adultery with her in his heart” (Matthew 5:27-28).

    The gap between us and the law can never be reconciled by our own merit, but the arm of Jesus is stretched out by the grace and mercy of God. And if we are to grab on, through faith in Him, He will pull us up being the one to justify us. As in the court of law, if someone steps in and pays our fine, even though we are guilty, the judge can do what is legal and just and let us go free. That is what Jesus did almost 2000 years ago on the cross. It was a legal transaction being fulfilled in the spiritual realm by the shedding of His blood.

    Because God is Holy and just, the wrath that we deserve could not go unnoticed. Through the perfect righteousness and justice of God’s character, it must be dealt with, it must be quenched, it must be satisfied.

    For God takes no pleasure in the death of the wicked (Ezekiel 18:23). This is why in Isaiah chapter 53, where it speaks of the coming Messiah and His soul being a sacrifice for our sins, why it says it pleased God to crush His only begotten Son.

    This is because the wrath that we deserve was justified by being poured out upon His Son. If that wrath was poured out on us, we would all die and go to hell. God created a way of escape by pouring it out on His Son whose soul could not be left in Hades, but was raised to life on the third day and seated at the right hand of God in power.

    So now when we put on the Lord Jesus Christ (Romans 13:14), God no longer sees the person who deserves His wrath, but rather the glorious image of His perfect Son dwelling in us, justifying us as if we received the wrath we deserve, making a way of escape from the curse of death.

    Now what we must do is repent and put our trust and faith in the savior, confessing and forsaking our sins. This is not just a head knowledge of believing in Jesus, but rather receiving His words, taking them to heart, so that we may truly be transformed into the image of God. Where we no longer live to practice sin, but rather turn from our sins and practice righteousness through faith in Him.

    Jesus answered, “Most assuredly, I say to you, unless one is born of water and the Spirit, he cannot enter the kingdom of God. That which is born of the flesh is flesh, and that which is born of the Spirit is spirit. Do not marvel that I said to you, ‘You must be born again’” (John 3:5-7).

    Come before the Lord with a contrite spirit, humble yourself, ask Him for His forgiveness, to receive the free gift of His salvation, to receive His Holy Spirit, so that you may be transformed into a new creature, into a child of the living God.

    There is a reason why the words of Jesus have been translated in to over 2000 languages, and nothing comes remotely close (the Quran just over 100), because there is a God in heaven who desires to have a relationship with you, to know Him through His word, as that is how we personally get to know anybody. There is a reason why it is the year 2021, because Jesus came to earth just over 2000 years ago fulfilling major prophecy causing a divide in our timeline.

    Jesus loves you! Seek Him while He may be found! We must repent and turn from practicing sin…for if we are not following Jesus, we are following the devil. There is no neatural ground. We are either living in the lie, or the truth. God bless you!

Leave a Reply

Your email address will not be published.